Zdrowo i kolorowo – kilka zdrowych inspiracji kulinarnych

Często brakuje nam pomysłów na posiłki, szczególnie jeśli dopiero zaczynamy przygodę ze zdrowym odżywianiem. Doświadczenie w tej kwestii przychodzi stopniowo. Początkowo wydaje nam się, że zdrowe jedzenie nie będzie nam smakować. Ale czy na pewno? Poniżej znajdziecie kilka inspiracji na dania – zdrowe odżywianie przepisy które są zarówno pyszne, proste w przygotowaniu i co najważniejsze  zdrowe!

Zdrowe odżywianie przepisy

FASZEROWANA CUKINIA

Do przygotowania tego dania będziesz potrzebować:

  • 2 cukinie
  • 40 gram ugotowanego ryżu bądź kaszy
  • 200 gram piersi z kurczaka
  • odrobina oleju kokosowego do smażenia
  • odrobina sera żółtego bądź sera mozarella
  • przyprawy według uznania

Sposób przygotowania:

Cukinię przekroić w poprzek na pół, łyżką wydrążyć środek w taki sposób, by powstały łódeczki. Wydrążony farsz przełożyć do miseczki. Piersi z kurczaka podsmażyć z ulubionymi przyprawami na oleju kokosowym. Delikatnie poddusić na patelni wydrążony farsz  opcjonalnie można dodać kilka pieczarek, bądź kawałek papryki i wszystko poddusić razem. Mięso, miąższ z cukinii i ryż razem mieszamy i doprawiamy do smaku. Uzupełniamy farszem cukiniowe łódeczki. Całość wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Po ok. 20 minutach posypujemy startym serem i pieczemy jeszcze 10 minut.

SPAGHETTI W WERSJI FIT

Do przygotowania tego dania będziesz potrzebować:

  • ciemny makaron do spaghetti
  • puszka pomidorów (najlepiej aby w składzie nie było cukru)
  • oregano, bazylia
  • cebula
  • zmielona pierś z kurczaka (podwójna)

Sposób przygotowania:

Makaron gotujemy w klasyczny sposób. Zmieloną pierś z kurczaka podsmażamy na oleju kokosowym z dodatkiem soli i pieprzu. Pod koniec smażenia dodajemy pokrojoną cebulę, a następnie pomidory w puszce. Całość doprawiamy ziołami, solą i pieprzem. I gotowe!

BUŁECZKA Z MIKROFALÓWKI

Przepis idealny dla osób, które decydują się na odstawienie pieczywa, a raz na jakiś czas mają ochotę na “kromeczkę”. Do przygotowania bułeczki będziemy potrzebować:

  • Małe jajko
  •  3 łyżki dowolnych otrąb
  •  Łyżka jogurtu lub serka homogenizowanego
  •  przyprawy według uznania
  •  można dodać pestki dyni, nasiona słonecznika, sezam
  •  szczypta sody oczyszczonej

Sposób przygotowania:

Wszystko należy dokładnie wymieszać, przełożyć do miseczki, najlepiej takiej, w której masa nabierze kształt bułeczki. Wstawiamy do mikrofalówki na 34 minuty, szczególnie za pierwszym razem warto obserwować, żeby za bardzo nie przyschła. Po przygotowaniu czekamy parę minut, aż bułeczka ostygnie. Smacznego!

Jak widać, przyrządzanie zdrowych dań wcale nie jest trudne. Najważniejsze jest, byśmy dobierali dobrej jakości produkty i aby były one jak najmniej przetworzone.